У парламентській кампанії 2012 року візьмуть участь багато міських голів
Багато міських голів будуть пробувати свої сили у виборчій кампанії до парламенту.
Про це на прес-конференції на тему "Перші підсумки громадського спостереження за виборами-фальстарт кандидатів" заявив аналітик громадянської мережі ОПОРА Михайло Шелеп - повідомляє Gazeta.ua "У Харкові за участю міського голови Геннадія Кернеса відбуваються зустрічі з потенційними кандидатами в народні депутати, під час яких людей агітують голосувати за них", - зазначив експерт. За даними ОПОРИ, значний інтерес викликають заяви про перспективи висунення в мажоритарних округах діючих міських голів обласних центрів і голів місцевих рад. Міські голови Володимир Сальдо (Херсон), Віктор Анушкевичус (Івано-Франківськ),Сергій Одарич (Черкаси), Володимир Дебой (Житомир) будуть ймовірно виставляти свої кандидатури. "Є публічні підстави прогнозувати участь в мажоритарних виборах глав Закарпатської, Тернопільської, Івано-Франківської обласних рад-Івана Балоги, Олексія Кайди. Олександра Сича", - сказав Шелеп. За даними ОПОРИ, не виключається участь у виборах голови Волинської облдержадміністрації Бориса Климчука, планують висувати свої кандидатури заступники голів Миколаївської та Закарпатської облдержадміністрації Віталій Травянко та Іван Бушко. Експерти відзначають, що балотування місцевих чиновників потенційно сприятиме підвищенню конфліктності передвиборної кампанії. Також Михайло Шелеп сказав, що основний тренд виборчої кампанії 2012 - виборча благодійність. "За останні чотири місяці зафіксовано багато випадків, коли депутати через благодійні фонди або інші структури підкуповують виборців. Вони дарують обладнання, роздають стипендії, медичні набори. Є спеціально створені фонди під вибори", - розповів він. За словами Шелепа, поширеною є також практика благодійності за державний рахунок. Наприклад, чиновники купують обладнання для закладів медицини чи освіти, але їх вручення висвітлюється як особисте досягнення приватної особи. Зустрічаються приклади, коли відремонтовані за державний кошти об'єкти маркуються іменними табличками або логотипами партії. Відновлено також практику урочистій видачі пактів на земельні паї за участю чиновників, яка була поширена під час останньої президентської кампанії 2012 року. "Зафіксовано багато фактів, коли лунають подарунки за умови, що виборець принесе копію паспорта. Таким чином формується база для фальсифікацій, яка буде використана під час виборів. Це свідчить, що кампанія 2012 буде мати не зовсім чисті методи", - зазначив експерт. За словами Шелепа, за останні кілька місяців у ЗМІ значно зросла кількість публікацій і сюжетів агітаційного характеру. Це притаманне всім видам ЗМІ, особливо державної та комунальної форми власності. В окремих регіонах на місцевих телеканалах розпочаті спеціальні проекти, які ведуть політики.
|
Вы не можете комментировать!