Русский Выберите язык  Выберите язык

ОИК: от субъекта избирательного процесса к объекту избирательных манипуляций

26 серпня 2012 року Центральна виборча комісія утворила 225 окружних виборчкомів. За результатами жеребкування, квоти на формування ОВК відійшли переважно до невідомих або маловпливових політичних партій.

Природно, це спровокувало незадоволення і обурення більш рейтингових політичних сил, які залишились без представництва в окружних комісіях – розпочалась дискусія щодо прозорості і чесності процедури жеребкування.

Однак, за цією дискусією, яка, до слова, жодним чином не вплинула на ситуацію, без належної уваги залишились метаморфози, які почали відбуватись з ОВК буквально через декілька днів після їх утворення.

Йдеться про масові кадрові ротації в усіх без винятку окружних виборчих комісіях України.

Статтею 37 закону про вибори народних депутатів серед іншого передбачена можливість дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії у зв’язку з "внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб’єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії".

Іншими словами, політичні партії і парламентські фракції політичних партій, які брали участь у формуванні ОВК, можуть проводити заміни своїх членів в комісіях.

29 серпня 2012 року ЦВК оприлюднює постанову №645 – першу постанову, яка передбачає проведення кадрових замін в окружних виборчих комісіях. Протягом наступних двох тижнів – 30, 31 серпня, 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13 вересня – ЦВК оприлюднює ще 13 подібних постанов.

Згідно додатків цих постанов станом на 13 вересня 2012 року ЦВК провела 1972 заміни членів ОВК з 4050. Тобто, за більш ніж два тижні від часу створення ОВК їх кадровий склад було змінено на 49%.

Більш промовистим цей показник є у розрізі політичних партій і фракцій, які проводили заміни своїх членів ОВК.

 

Найменшу кількість замін за вказаний період часу здійснили політичні сили, представлені фракціями у парламенті.

Найбільшу – на рівні більше 100%, адже деяких членів ОВК змінювали по декілька разів, – такі політичні партії як "Русь Єдина", "Братство", "Руський блок", "Руська Єдність", "Союз анархістів України", "Єдина Родина".

Загалом ці шість політичних партій здійснили 1349 замін членів ОВК, що дорівнює 68,4% від усієї кількості замін проведених усіма суб’єктами подання за вказаний період.

Така тотальна заміна членів ОВК цими політичними силами свідчить про навмисне подання до ЦВК завідомо недостовірних даних щодо своїх майбутніх представників в ОВК.

У даному випадку показовим є той факт, що від "Єдиної Родини" до окружкому 122 виборчого округу було запропоновано  небіжчика, якого згодом замінили.

Цікаво, яким чином небіжчик міг власноручно написати заяву про згоду на участь в роботі комісії, що є обов’язковою вимогою законодавства?

У даному контексті виникає запитання до ЦВК, яка здійснювала перевірку документів кандидатів, поданих суб’єктами виборчого процесу для подальшого включення до складу ОВК. Якби ЦВК виявила згаданий факт, то це могло б стати підставою для більш детального аналізу усіх інших подань. Принаймні від "Єдиної Родини".

Показовою є кількість замін у керівному складі ОВК: 64% – голів ОВК, 45% – заступників і 58% секретарів комісій. Загалом було замінено 56% усього керівного складу окружкомів.

Масовість замін членів ОВК деякими політичними партіями може свідчити про технічність цих політсил. Тобто, під квоти на участь в роботі ОВК від цих партій можуть заводитись люди, які в комісіях відстоюватимуть інтереси інших суб’єктів виборчого процесу.

Для того, щоб з’ясувати чиї інтереси в ОВК можуть представляти члени комісій від цих партій, було вирішено порівняти два блоки даних, які знаходяться у відкритому доступі на сайті ЦВК.

А саме – списки діючих станом на 6 вересня членів ОВК на виборах 2012 року і списки членів територіальних виборчих комісій з другого туру президентських виборів 2010 року.

Адже саме перед другим туром виборів президента ТВК створювались лише за поданнями двох кандидатів – Віктора Федоровича Януковича і Юлії Володимирівни Тимошенко.

Найбільш вагомим результатом маніпуляцій з цими даними стало виявлення тієї обставини, що сьогодні в ОВК є 391 член комісій, які у 2010 році представляли у ТВК інтереси кандидата у президенти Віктора Януковича.

З них лише 79 членів ОВК були офіційно подані від фракції Партії регіонів – інші 312 членів були внесені за квотами інших політичних партій і фракцій.

 

Варто звернути увагу на те, що люди, які у 2010 році подавались до складу ТВК від Януковича, відносно рівномірно, від 26 до 31, представлені у поданнях шести вище згаданих політичних сил.

До списку лідерів також приєдналися Ліберальна партія України – 27 "людей Януковича" і "Народно-трудовий союз України" – 26-ро.

Найбільшою кількістю "люди Януковича", однак, представлені у поданнях від фракції Народної партії – 42, лідером якої є Володимир Литвин.

Також несподіванкою було побачити 10 таких людей у поданнях від Української народної партії.

Наведені дані дозволяють з високою долею ймовірності говорити про технічність деяких політичних партій на користь Партії регіонів. Або ж – у ширшому контексті – влади загалом.

На основі здійсненого аналізу можна зробити такі висновки.

По-перше, закон про вибори передбачає можливість масових маніпуляцій зі складами окружних виборчих комісій уже після того, як ці комісії було створено.

За допомогою цілком легальних маніпуляцій суб’єкт виборчого процесу може в рази збільшити своє фактичне представництво в усіх без винятку ОВК. Збільшити настільки, щоб повністю контролювати процес прийняття рішень.

По-друге, масовість замін в ОВК свідчить про те, що цей процес є добре скоординованим і керованим.

По-третє, відсутність будь-якої реакції з боку ЦВК на процес масових замін в ОВК робить її мовчазним співучасником цих дій і, відповідно, покладає на неї частину відповідальності за можливі негативні наслідки.

По-четверте, існує велика ймовірність того, що подібні процеси відбуватимуться і на стадії формування і функціонування найнижчої ланки виборчої адміністрації – дільничних виборчих комісій.

Це може не лише спровокувати політичну напругу в ДВК, але й, з огляду на скорочення термінів проведення виборчого процесу, негативно вплинути на загальну підготовку ДВК до дня голосування.

pravda.com.ua

 

Автор: admin от 19.09.2012
Оценка: 





  
 
  




Вы не можете комментировать!

 

 
Печать | Copyright © 2012, Chernenko Ev. Перепечатка материалов только при наличии активной гиперссылки на vibori.co.ua. | | Контакты
CMS Status-X